.

Календар подій

  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Особливості мислення молодших школярів

У дітей молодшого шкільного віку переважає наочно-образне мислення. Під час розв'язування задач вони спираються на реальні предмети або їх зображення. У них поглиблюється і розширюється мислення, що виявляється в глибшому розумінні змісту засвоєних понять, опануванні нових та оперуванні ними. Процес навчання стимулює розвиток абстрактного мислення, особливо на уроках математики, оскільки від дій з конкретними предметами школяр переходить до розумових операцій з абстрактними числами.

Протягом молодшого шкільного віку в дітей формуються такі мислинєві операції, як аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення.

Учні початкових класів усвідомлюють власні мислительні операції, що допомагає їм здійснювати самоконтроль у процесі пізнання. У них розвиваються самостійність, гнучкість, критичність, мислення.

Вправи для розвитку мислення у молодших школярів:

1. «Я  знаю»

Інструкція: Використовуючи такі поняття: фрукти, овочі, ягоди, напої, продукти, одяг, взуття, головні убори, меблі, транспорт, дерева, зві­рі, птахи, імена дівчаток і хлопчиків, про­фесії , назвіть слова, які їх конкретизують.

Наприклад, назвати 5 рослин; промовляючи кожну назву, учасник підкидає м’ячик : «Я називаю 5 рослин: ромашка — раз, кульбаба — два, троянда —три, гвоз­дика — чотири, тюльпан — п'ять».

2. «Закінчення»

Інструкція: Подумайте і продовжіть речення:

Якщо підвіконня вище, ніж стіл, то...

Якщо Сашко нижчий, ніж Микола, то...

Якщо в правій руці на два олівці менше, то...

Якщо Юрко живе далі від школи, ніж Тетяна, то...

Якщо Ганна вийшла до школи водночас із Ірою, то...

Якщо Петрик вищий від Михайлика, то...

Якщо озеро глибше за річку, то...

Якщо брат старший за сестру, то...

Якщо шафа вища за стіл, то...

3. «Зібрати малюнок»

Дитині роздають розрізані набори листівок невеликих малюнків.

Інструкція:З розрізаних частин  складіть цілу картинку

4.«Читання слів з пропущеними літерами»

Інструкція: Прочитайте слова, в яких пропущені літери: 

С . Б . К . А       (собака)

 Д . Т. Л              (дятел) 

 К . Р . В А         (корова)

 К . О . О . И Л   (крокодил)

С . Л . В. Й.О     (соловейко)

 Р . Ч . А             ( річка, ручка)

 П .   Р . Ф . Л Ь (портфель)

 К.И.А        (книга, крига)

 В.Р.НА              (ворона)

5. «Придумайте  казку»

Інструкція:Придумайте казки з цими героями та предметами

 

До уваги батьків! Пропонуємо Вам перейти за посиланням https://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/igry-na-logiku-i-myshlenie. На даному сайті Ви знайдете цікаві, веселі завдання та ігри для розвитку логіки та мислання. Такі ігри на мислення навчать дітину виокремлювати головне, узагальнювати інформацію і робити висновки, думати і міркувани самостійно, що є запорукою гармонійного розвитку дитини.


 
.