.

Календар подій

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

ПРОФОРІЄНТАЦІЯ ШКОЛЯРІВ

Профорієнтаційна робота традиційно займає важливе місце в діяльності школи оскільки вона, з одного боку, забезпечує зв’язок системи освіти з економічною системою країни, з іншого, поєднує сьогодення учнів з їхнім майбутнім, саме тому середня освіта має не тільки забезпечувати предметну підготовку, а й створити сприятливі умови для професійного самовизначення учнів.


Головна мета психолого-педагогічного супроводу професійного самовизначення учнів: 
– формування в учнів компетентності у виборі професії, як системи базових характеристик потрібних для успішного планування, коригування і реалізації перспектив власного професійного розвитку.
- допомога учням у конкретному професійному виборі.
Активізація пізнавально-пошукової профорієнтаційної діяльності учнів в психологічній службі школи здійснюється через:
- просвітницькі заняття;
- профорієнтаційні проекти;
- професіографічно-дослідницьку діяльність;
- професіографічні екскурсії;
- зустрічі з фахівцями різних професій;
- ярмарки професій і різні їх модифікації;
- використання активізуючих профорієнтаційних опитувальників;
- використання ціннісно-смислових опитувальників;
- використання навчальних фільмів, довідкової літератури, інформаційно-пошукових комп’ютерних систем.
З метою допомоги учням в оволодінні способами самооцінювання власних індивідуально-психологічних особливостей, здібностей, інтересів, можливостей доцільно використовувати діагностичні методи. До них відносяться:
- спостереження;
- аналіз продуктів діяльності;
- бесіди-інтерв’ю;
- опитувальники професійних інтересів, мотивації;
- опитувальники професійних здібностей;
- особистісні опитувальники;
- тести для діагностики індивідуально-психологічних особливостей;
- експертна оцінка сформованості умінь та важливих якостей, необхідних для профорієнтаційної активності;
- проективні техніки;
- професійні проби;
- використання різних ігрових і тренінгових ситуацій.
Навички діяльності, пов’язаної з оволодінням майбутньої професії у учнів можуть бути сформовані в процесі виконання:
- профільних і професійних проб;
- профорієнтаційних проектів.
А також участі у роботі:
- профорієнтаційних тренінгів;
- профорієнтаційних ігор;
- імітаційних навчально-тренувальних фірм.
Для забезпечення підтримки і організація рефлексії профорієнтаційної діяльності учнів доцільно використовувати технології:
- індивідуальний профорієнтаційний супровід;
- професійне консультування;
- робота з «портфоліо»;
Допомога у конкретному виборі здійснюється у процесі:
- професійного консультування учнів;
- індивідуального профорієнтаційного супроводу учнів. 

.